Nolla felkod xc70-01
Nolla felkod xc70-01
Jag har fixat en kabel som var av under förarstolen (den oranga). Airbag lampan lyser o jag har provat släcka den med Vparts läsare men det går inte. Den säger "högt motstånd" och "ingen kontakt med ECU". Kan det vara så att jag måste till Volvoverkstad för o släcka felkoden?
Re: Nolla felkod xc70-01
Icarsoft-läsare är faktiskt en av de bättre lekmansapparaterna. Felet är att du inte har kontakt med ECU, inget med Airbagen att göra.
Sen har jag eller ingen aning hur du gör när du kopplar in apparaten i fordonet. Största felet folk gör med Icarsoft är att man inte startar bilen i samband med avläsningen av airbagen. Låt bilen gå på tomgång under avläsningen.
Sen har jag eller ingen aning hur du gör när du kopplar in apparaten i fordonet. Största felet folk gör med Icarsoft är att man inte startar bilen i samband med avläsningen av airbagen. Låt bilen gå på tomgång under avläsningen.

Har även provat med det.
Kan ju vara fel i OBD-uttaget i och för sig. Har du provat om du har kontakt med ECU om du läser ut den med enbart det generella OBD-läget istället för det bilspecifika läget VOLVO?

Nej inte testat får göra det i morgon.