Volvo v70 2.4d startar ibland inte

Nyheter, info, diskussion och andra fakta om S80 (07-), V70 (08-), XC70 (08-), S60 (10-), V60 samt XC60 (09-)
Skriv svar
dieselmagnus

Volvo v70 2.4d startar ibland inte

Inlägg av dieselmagnus » tis aug 13, 2019 22:03

Köpte en V70 2.4d 175hk 2010 manuell 27700 mil i lördags av privatperson. Bilen gick fint och var nybesiktigad och ganska så nyservad. Körde den hem från Uppsala till Målilla ca 50 mil. Gick fin bra drag mm. Dagen efter lördag så kommer jag till Nybro. Stänger av bilen. SKa starta efter ca 10 min bilen startar inte. Får ringa bärgare då jag tömmer batteriet efter tre försök. Volvo i Nybro läser av felkoder, inga kollar laddning-OK men batteriet är sopslut. De sätter in ett nytt batteri. Hämtade bilen igår. Startade fin gick hem 10 mil. Startade imorse gick 4 mil till jobbet, 4 mil hem. Körde sedan till Nyköping för att hämta min andra bärgade V70. Bilen gick fint. Startade den en så där 10 gånger vi handlade mm. Stannade till i Kisa. Då startade inte biljäveln igen.

Ringde bärgare som skulle komma. Efter 40 minuter testar jag starta. Biljäveln startar. Kommer hem till Målilla. Stänger av bilen. Väntar 5 min. Bilen startar inte. Kopplar på batteriladdare samt VIDA. Läser av koder- inga motorrelaterade koder. Testar starta, biljäveln hoppar igång. Låter den gå, raderar de felkoder som finns. Stänger av bilen väntar 5 min. Biljäveln startar inte. Kopplar upp Vida igen gör ny avläsning, inga felkoder. Bilen gå jäkligt bra inget hackande eller annat. Jag misstänker tankarmaturen/pumpen/oxid på kontakt till tankarmatur.
Snälla ni finns det någon som har lite ideer.

Skriv svar