SVXC - Forumet för dig med en nyare Volvo - volvoforum

Forum för nyare Volvo C30, S40, V50, S60, V60, C70, S70, V70, XC60, XC70, S80, XC90
Aktuellt datum och tid: sön sep 23, 2018 20:32

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: ons maj 30, 2018 17:31 

Hej i sommarhettan!
Sen jag köpte min bil för nästan två år sedan, (en Volvo S60 2,5T -03) har den lidit av ett knäppt problem, om jag krypkört länge dör allt i bilen, typ instrumentpanel, hastighetsmätare, blinkers... rubbet förutom stereon och bilen GÅR att köra! Stänger jag då av bilen får jag (aldrig) mer igång den om jag inte kopplat lös batteriet.
Nu hände detta idag igen nästan direkt efter start då bilen stått i 31 graders sol hela dagen. (kul i rusningstrafiken i Göteborg...)
Kom iallafall hem, idag fick jag inte loss kablarna till batteriet så jag klurade lite, öppnade säkringsboxen inne vid förarsätet och började läsa vad jag hade för kul säkringar.
Eftersom det bara klickar i bilen när jag drog om nyckeln i tändningen så kändes en säkring extra intressant. Sanningen att säga var att jag tog ut två, mest för att jag kunde.. :roll:

Den jag TROR gjorde tricket så att bilen startar igen är denna:
25: Ignition switch, relay starter motor, SRS, engine control module
Den andra jag drog ut för skojs skull var 24:
Extended Dl-feed, climate control system, power seat (driver), combined instrument panel, parking heater (option)
Efter att ha tagit ur dessa satte jag bara tillbaka dom.

Min fråga är såklart VARFÖR detta händer och hur jag kan undvika att det händer igen?
Nu är det ju lätt att dra en säkring förvisso men irriterande eftersom Airbagen klagar varje gång jag gör detta och då måste jag nolla felkoder....
Tack på förhand!

//Rebecca

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme