SVXC - Forumet för dig med en nyare Volvo - volvoforum

Forum för nyare Volvo C30, S40, V50, S60, V60, C70, S70, V70, XC60, XC70, S80, XC90
Aktuellt datum och tid: mån jun 25, 2018 12:37

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: mån mar 26, 2018 15:31 

Bilen i fråga är en XC70 II MY11 Key less och El baklucka.

Felet började förrra veckan i att displayen började blinka runt och blandannat indikera baklucka öppen samt annat, jag kunde dock öppna bakluckan några gånger för att senare lägga av helt. Det finns ju ingen manuell öppning heller så det var ju lagom roligt.

Bakre torkaren fungerade ett tag men efter några gånger sakta den in för att till slut stanna helt.

EFter mycket svordom så fick jag i går loss panelen på insida baklucka.

provade o koppla ur lite kontakter för att se om det var något uppenbart men ingen skillnad så jag bröt bort övredelen på låskistan för att med en skruvmejsel i alla fall kunna öppna låset. Nu till frågorna, det ser ut som dels själva låskistan har en elmotor, men sedan sitter en vajer till en annan motor historia och hänger inte med varför det finns 2 motor enheter. Se bild på likadan som bifogats.

Sedan på insidan av panelen som tagits bort sitter en lite platt grej som är ansluten med en kontakt som jag inte klurat ut vad det är men skulle kunna gissa på någon form av sensor... ingen bild på denna ännu. Just nu så har bilen slutat blinka i panelen men indikerar baklucka öppen vilket känns rimligt då låskistan är borta

Bilagor:
låsx.jpg
låsx.jpg [ 101.08 KiB | Visad 273 gånger ]

InläggPostat: lör jun 02, 2018 8:39 

Hej

förmodligen så har du jord fel då går inte luckan att öppna och torkaren går sakta om den går alls
kontakten sitter i taket till vänster om lampan man måste bygla förbi kontakten med jordkabeln
en lite grövre svart kabel du ser vilket stift som är överhettat i kontakten

Med vänlig hälsning Patrik

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme