Roxenhall skrev:
Saknades minimalt med olja, men tydligen minsta flaskan man kan köpa är på 0.9768 liter och kostar 200 spänn. Jaja, nu är det fullt, och den såg väldigt ren och fin ut.
Löste dock inte problemet tyvärr. Får nog ge mig på och chans-byta ett hjullager (billigare än drivaxlar). Höger fram är inte ett år gammalt, så gissar på att det är friskt, men vänster fram kanske inte vill leka mer.
Tråkigt att höra att det inte hjälpte. Jag var rätt säker på att ha träffat rätt när du sa att du fick fram missljudet vid just vänstersväng, hörde den tjuta när du stod still och vred på ratten samt att det ljudet försvann efter ett tag. Tjutandet kan ju i vart fall inte bero på defekt lager (eftersom du stod still) utan var med all säkerhet servopumpen.
Vad som hände när du körde i cirklar på P-platsen var med all säkerhet följande: Bilen lutar förstås åt höger när man svänger vänster. Då rinner oljan i behållaren åt höger och om nivån är låg riskerar det att bli tomt på vänster sida, där slanganslutningen till pumpen sitter. Pumpen suger då luft istället för olja och börjar låta illa. Ljudet kvarstår sedan en stund eftersom det kommit luft i systemet och det tar ett tag för pumpen att bli helt full med olja igen.
Beträffande lagren: En bra verkstad bör kunna avgöra om du har lagerfel innan du bestämmer dig för att byta lagret. Så har det i vart fall varit de gånger jag haft problem med lagren (två gånger på min gamla 855:a).