SVXC - Forumet för dig med en nyare Volvo - volvoforum

Forum för nyare Volvo C30, S40, V50, S60, V60, C70, S70, V70, XC60, XC70, S80, XC90
Aktuellt datum och tid: sön jul 22, 2018 1:33

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: tor apr 20, 2017 14:57 

Hej!
Jag har under fyra gånger den senaste veckan haft problem med att få gång bilen. Motorn startar och sen dör den lika fort. Sen kan jag försöka starta den under flera timmar utan att lyckas. Startmotorn går runt. Dagen efter så startar bilen igen. Har testat med båda nycklarna och bytt batteri. Bilia säger att dom inte kan hitta något fel på den. Finns det någon som har någon idé om vad detta kan vara?

InläggPostat: tis sep 05, 2017 8:46 

Hej! Jag har exakt samma problem med min V70 D5 2011 under förra veckan. Jag kan starta den på morgonen och köra till jobbet, starta den efter jobbet och åka och handla. När jag sedan ska starta den (varm motor) så går bilen inte igång, utan jag kan få vänta upp till en timme innan den går igång igen. Min mekaniker trodde att bränslepumpen i tanken är på väg att ge upp. Tänkte prova byta bränslefilter på bilen innan jag ger mig på ett pumpbyte. Kostnaden för ett pumpbyte på verkstad skulle gå på 8500:- med material och arbete... Suck.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme