Bästa extraljuset att xenonkonv.?

Diskutera bilrelaterade ämnen.
Användarvisningsbild
Sirus

Inlägg av Sirus » fre dec 02, 2011 15:21

kvantskum skrev:På mina bilar har jag 3 st NBB Alpha 225 och 3 st NBB 175. (2 fjärr, 1 pencil)
Alla med 60w xenon 5000k.
Självklart lyser 225:orna som en vätebomb, men jag blev även positivt överraskad av de mindre 175:orna.

Ja har kört flera bilar med 3 st SIM och samma 60w xenon, men tamejfn om inte de mindre NBB 175 lyser bättre. En fylligare ljusbild helt enkelt.

Apropå xenonkit.
En firma blir aldrig bättre än sin kundtjänst/reklamationshantering. Bara sälja grejor kan alla, men man märker servicenivån först när saker inte går som tänkt.
Det h-vete som upplevts med humanhashit vill jag inte önska min värste fiende. Innan det ens blev en respons på en reklamation tog det 3(!) månader.
Ringde dit 8-12 gånger under den tiden, de visste inget och skulle efter varje samtal "ringa upp", men tyst som i graven...
Men jag verkar inte vara den ende som fått denna insikt.

Bara ett tips.
Jag hade samma problem med human.. Kommer inte handla där mer.

/Paul

Användarvisningsbild
MathiasS
Kontakt:

Inlägg av MathiasS » mån jan 02, 2012 9:07

Detta med humanhabit.....det verkar om om ett företag blivit två? Stökigt att veta vilket som funkar och inte.

Dessutom så säljer man på det ena stället två olika sorters 75W kit. Dels det humanhabit alltid sålt, dels samma som xenonkungen.

Jag tror det är läge att testa en omgång från xenonkungen, verkar vara ett lite stabilare bolag, om än lite dyrare.

Användarvisningsbild
nosmoke

Inlägg av nosmoke » tis jan 03, 2012 23:00

MathiasS skrev:Detta med humanhabit.....det verkar om om ett företag blivit två? Stökigt att veta vilket som funkar och inte.

Dessutom så säljer man på det ena stället två olika sorters 75W kit. Dels det humanhabit alltid sålt, dels samma som xenonkungen.

Jag tror det är läge att testa en omgång från xenonkungen, verkar vara ett lite stabilare bolag, om än lite dyrare.
Provade xenonhuset och det verkar vara samma HID-produkter som flera säljer, vissa av deras produkter har riktigt bra priser.
V70 2.4D Classic Momentum ´07.
NORRA LAPPLAND.... DET ÄR LITE ELJEST!

Användarvisningsbild
nvanova

Inlägg av nvanova » tis jan 03, 2012 23:18

*Brådhis* skrev:Sim-ljusen är helt okej ungefär en vinter. Sedan börjar reflektorerna "rosta" i nederkant. Mycket dålig kvalitet på dessa. Gäller både dom vita och blåa.

Alltså... Lägg till några spänn och köp riktiga extraljus (Hella, Bosch eller NBB t.ex.). Det lönar sig i längden.

//Brådhis
Ja fick ett tips om detta, då försäljaren var trevlig å enkel, dock vet jag inte alls om detta stämmer, men han påstod iallafall att om man lägger ett lager zink/kallgalv/rostskyddsfärg på baksidan av reflektorn så skulle de eventuellt överleva längre, då detta med att de rostar tydligen var väldigt vanligt.

Jag köpte iallafall sims och konverterade med 50w xenon, dock gjorde jag kanske ett misstag och köpte pencil, de hade nog blivit bättre med den vanliga ljusbilden, för just nu har jag ganska lång sikt men inte speciellt bred, dock kontrar det egna helljuset från strålkastarna det rätt bra då de är konverterade med 75w xenon..

Hur som helst, jag har gjort ett test iallafall, ja har målat den ena baksidan av extraljuset med zink och inte den andra, så får väl se om försäljarens förslag funkar, om de funkar så är det ju rätt nice ^^
//Tompa

Användarvisningsbild
*Brådhis*

Inlägg av *Brådhis* » ons jan 04, 2012 15:38

nvanova skrev:
*Brådhis* skrev:Sim-ljusen är helt okej ungefär en vinter. Sedan börjar reflektorerna "rosta" i nederkant. Mycket dålig kvalitet på dessa. Gäller både dom vita och blåa.

Alltså... Lägg till några spänn och köp riktiga extraljus (Hella, Bosch eller NBB t.ex.). Det lönar sig i längden.

//Brådhis
Ja fick ett tips om detta, då försäljaren var trevlig å enkel, dock vet jag inte alls om detta stämmer, men han påstod iallafall att om man lägger ett lager zink/kallgalv/rostskyddsfärg på baksidan av reflektorn så skulle de eventuellt överleva längre, då detta med att de rostar tydligen var väldigt vanligt.

Jag köpte iallafall sims och konverterade med 50w xenon, dock gjorde jag kanske ett misstag och köpte pencil, de hade nog blivit bättre med den vanliga ljusbilden, för just nu har jag ganska lång sikt men inte speciellt bred, dock kontrar det egna helljuset från strålkastarna det rätt bra då de är konverterade med 75w xenon..

Hur som helst, jag har gjort ett test iallafall, ja har målat den ena baksidan av extraljuset med zink och inte den andra, så får väl se om försäljarens förslag funkar, om de funkar så är det ju rätt nice ^^
Okej. Ja, det blir intressant att se då om det gör nå´n skillnad. Du får rapportera framåt sommaren.

//Brådhis

Thomas J

Inlägg av Thomas J » tor jan 19, 2012 23:37

Är det samma kopplingsplint på Xc90 som i V70N och sitter den på samma ställe? Vet någon artnr på den grå knappen till av/på.
Volvo V70 T5-99

Användarvisningsbild
MathiasS
Kontakt:

Inlägg av MathiasS » fre jan 20, 2012 13:43

Thomas, det finns ju två gråa färger att välja på, en ljusare och en mörkare. Jag fick först fel (den ljusare) och bytte sedan till den mörkare som heter:

Bild

Thomas J

Inlägg av Thomas J » fre jan 20, 2012 14:18

ok bra att veta, får kolla när knappen kommer vilken färg den har.
Nu har jag ett nummer iallafall..
Volvo V70 T5-99

Användarvisningsbild
MathiasS
Kontakt:

Inlägg av MathiasS » fre jan 20, 2012 15:21

Tänk bara på att du ev inte får returnera knappen om du bryter påsen. Jag fick "insistera" för att få byta trots att det vara Bilias personal som valt artikelnr (bröt påsen innan jag kollat färgen).

Skriv svar