SVXC - Forumet för dig med en nyare Volvo - volvoforum

Forum för nyare Volvo C30, S40, V50, S60, V60, C70, S70, V70, XC60, XC70, S80, XC90
Aktuellt datum och tid: tor dec 14, 2017 1:46

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: v60 vs v70?
InläggPostat: mån mar 20, 2017 19:47 
Användarvisningsbild

Är på G att byta bil, och skulle vilja veta vad ni andra tror om vilken modell som kommer stå sig bäst i värde?
Det är alltså Volvo v60 och v70 det handlar om. Tanken är att hitta en D4 (nya motorn) med automat, 14-15 års modell.
Har hela tiden varit inne på v60....men bara senaste månaden så har det kommit ut extremt många till salu av den modellen, så just nu verkar v70 stå sig bäst men den känns ju lite uttjatad och gammal nu....men kan det ändå vara ett smartare drag att köpa v70 ändå, just värdemässigt?

Inläggsrubrik: Re: v60 vs v70?
InläggPostat: mån mar 20, 2017 20:02 
Användarvisningsbild

Lägg energin på att hitta ett fynd. Skillnaden procentuellt i värdeminskning mellan dessa två bilar är nog marginell. Är du rädd för värdeminskningen är nog mitt tips att köpa en 850 från 90-talet. :wink:

//Brådhis

InläggPostat: mån mar 20, 2017 20:28 
Användarvisningsbild

*Brådhis* skrev:
Lägg energin på att hitta ett fynd. Skillnaden procentuellt i värdeminskning mellan dessa två bilar är nog marginell. Är du rädd för värdeminskningen är nog mitt tips att köpa en 850 från 90-talet. :wink:

//Brådhis

Tackar för svar! Såklart att det är så..men anledningen till att jag frågar är för att v70 har ju redan slutat att tillverkas, medans v60 kommer det snart en ny modell utav, och därmed faller i värde rätt bra den dagen nya modellen är här. Är mkt väl medveten om värdeminskningen på bilar, men Går det att göra det lindrigare....så gör iaf jag det!

InläggPostat: mån mar 20, 2017 20:56 
Användarvisningsbild

s60R skrev:
*Brådhis* skrev:

//Brådhis

Tackar för svar! Såklart att det är så..men anledningen till att jag frågar är för att v70 har ju redan slutat att tillverkas, medans v60 kommer det snart en ny modell utav, och därmed faller i värde rätt bra den dagen nya modellen är här. Är mkt väl medveten om värdeminskningen på bilar, men Går det att göra det lindrigare....så gör iaf jag det!

Jag tror att du är på rätt spår. V70 är ju redan ersatt så den har nog tagit sina största smällar redan. Så personligen tror jag (och hoppas då jag har en själv...) att V70 står sig bättre. :)

Men jag tror ändå ett "fynd" väger upp mer än skillnaden...

//Brådhis

InläggPostat: tis mar 21, 2017 10:43 
VIP
VIP
Användarvisningsbild

Troligtvis kommer V70 att fortsätta vara lättsålda bilar en lång tid framöver. Och att en bil är lättsåld brukar innebära att den är populär på begagnatmarknaden, och det i sin tur att den behåller sitt värde längre. Dessutom är, i mina ögon i alla fall, en V70 en betydligt mer praktisk familjebil än "sportcombin" V60 och praktiska familjebilar kommer alltid att ha sina anhängare/köpare.

Summa summarum, V60 må vara en snygg bil men JAG tror att en V70 är ett klokare köp i längden.

//Magnus

InläggPostat: tis mar 21, 2017 17:03 
Användarvisningsbild

Tack grabbar för svar! De var detta jag var lite "rädd" för! Verkar inte råda någon tvekan om att v70 kommer stå sig bättre...om man inte gör ett "fynd" då som sagt.....dock finns det ju oftast anledning till varför något är billigt...så de där "fynden" drar jag mig gärna för att köpa, åtminstone när det gäller bilar.
Men vi får se vad det blir! 8)

InläggPostat: lör mar 25, 2017 22:42 

Beror ju lite på vad du gillar också i original utförande är V70 betydligt mjukare i sättningen och gungar fram medans V60 känns mycket sportigare.
Jag har en V60 Ocean Race 2015 D4(Vea) Automat som jag är ruskigt nöjd och ångrar mig inte en sekund med det valet :)

Mvh Johan

InläggPostat: sön jun 11, 2017 18:59 
Användarvisningsbild

945 classic skrev:
Beror ju lite på vad du gillar också i original utförande är V70 betydligt mjukare i sättningen och gungar fram medans V60 känns mycket sportigare.
Jag har en V60 Ocean Race 2015 D4(Vea) Automat som jag är ruskigt nöjd och ångrar mig inte en sekund med det valet :)

Mvh Johan

v60 är snyggare/sportigare helt klart.....men det blev en v70 -14 D4 summum aut :thumright:
Provsatt en, och när dörren stängdes så kände jag direkt att det var skillnad...var tvungen att öppna o stänga igen, och ja...det var inte alls dedär tomma "plåtljudet".
Blev en provkörning och den kändes helt Ok, trots storleken och att det inte var sportstolar i. Sen anser jag att originalstereon lät betydligt bättre i v70 än v60....så jag slog till! 8)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme