SVXC - Forumet för dig med en nyare Volvo - volvoforum

Forum för nyare Volvo C30, S40, V50, S60, V60, C70, S70, V70, XC60, XC70, S80, XC90
Aktuellt datum och tid: mån okt 22, 2018 4:25

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: lör feb 10, 2018 17:07 

Tjena!

Hoppas det är någon som kan komma med något tips!

Jag köpte nyligen en avstripad ex Akutläkarbil V70 2009.
Det enda konstiga med bilen är det oroväckande stereo problemet, har läst om stereo i V70 II som slocknar i displayen etc,
Men med denna är det annorlunda,
Det går att söka efter radiostationer, byta mellan AUX samt CD men inget ljud kommer.
Inte ens ett knaster,
Kopplade idag in våran Bosch diagnos verktyg för att kanske bli lite smartare,
Men på allt som var radio relaterat kommer det endast upp felkoder på Antenn svag signal eller ingen kontakt?
Det fanns dock en felkod också på dörren vänster fram, dock gick det mesta att radera,
Är det någon som har ett tips om vart man skall börja leta?
Jag har ju självklart problemet med att massa kablar är klippta därbak vid demonteringen av Ambulans utrustningen, men tycker ju att det endast borde vara de extra kablarna?
Super tacksam för alla svar! :salut:

InläggPostat: sön feb 11, 2018 10:27 
Användarvisningsbild

Vilket ljudpaket är det i bilen? Har du slutsteget under passagerarstolen skulle jag helt klart börja där.

//Brådhis

InläggPostat: sön feb 11, 2018 12:59 

Tjena!
Tack för svar!
Tror dock det är något mindre paket än premium,
Nyss varit ute och kollat under passagerar sätet dock finns inget slutsteg där,
Hade av själva ICM idag med och tittade för att se så det inte fanns något som var missat att återanslutas,
En lustig sak som hände när jag haft av de kablarna till icm så låter det lite typ som ett omstarts brum i vänster fram högtalare?! Det kommer ungefär var 15:e sekund :S
Vet inte, allt verkar sjukt mysko, den enda radiostationen som radion finner är MIX megapol, dock inget ljud, och verkar intr som stt det finns någon mottagning heller, hade nere innertaket för att kolla antenn förstärkaren, ser dock oberörd ut
Åh det känns som det lättaste hade varit att riva all inredning, men pallar man det haha

InläggPostat: lör feb 17, 2018 18:04 

ÄNTLIGEN LÖST!

Efter att ha lagt X antal timmar på att tänka, skruva och fundera på vad detta fenomen nu kunde vara, har försökt att följa kablar, mäta ström, haft ångest över ev moist kabel som var trasig osv,,
Drog idag till Returbilen och körde helt på chans, köpte en beg ICM och en Beg IAM, monterade först IAM och la på pluskabeln, till min stora glädje startade högtalarna direkt, dock blev inte lyckan långvarig för efter ett par sekunder så slocknade allt och endast temperaturen för kliman lyser men detta är ju endast en ingiftning som behövs, ÄR SÅÅ GLAD!!
Trevlig helg allihop!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme