Min v70 jubileum 02

Här postar du dina uppgraderingar, styling eller modifikationer på din P2 eller Y28X.
Skriv svar
Djo

Min v70 jubileum 02

Inlägg av Djo » fre dec 16, 2016 17:55

Detta är hur den såg ut så jag köpte den 2016-03-28 en v70N 2002 med jubileums paket manuel låda och 2,4 T under huven :)

Vinterhjul vid köp.

Bild

Sommarhjulen åkte på :)

Bild

Efter ett tags letande på blocket kom det upp ett par 19 tumare med dåliga däck hade sutit på en xc90 så spelade mindre roll för mig skodde om dom med 235-35-19 istället fyllde upp lite bättre :)

Bild

Efter ett tag lade jag ljus toning på främre sidorutorna och tonade strålkastare och dimljus med röktoning från Biltema (åkte bort på strålkastarna nyligen för ja jag ville ha mer ljus såhär vintertid)

Bild

Tonade det vita på bakljusen också.

Bild

Vi får se i framtiden vad som händer men börjar känna för att inte ha toningen kvar utan försöka få tag i klarglas lysen men vi får se (har annan bil som byggs som har topp fokus) Detta är min bruksbil.

Det som inte jag har på bild är mugg hållare bredvid stereon och sen vart det led i skyltbelysning och position framåt och kromade blinkerslampor. Modade även in en led ramp på taket sitter så nära taket som är möjligt och idag vart det extra backljus. Byggde även en baslåda som jag inte klätt en men får bli till våren :) Även fått ditt orginal knapp för extraljus så jag kan slå av och på rampen rätt smidigt ibland :)

Ska fixa lite bilder senare :)

Tänkte bara visa min bil och lite som har gjorts än så länge.
Kör volvo v70 jubileum.

Användarvisningsbild
Mr H
VIP
VIP
Kontakt:

Re: Min v70 jubileum 02

Inlägg av Mr H » lör dec 17, 2016 12:25

Det behövs inte så mycket för att det ska se lite roligare ut. Jag gillar små diskreta förändringar! Lite roligare om man ser att något är ändrat men inte kan avgöra vad så där direkt. :)

Djo

Inlägg av Djo » lör dec 17, 2016 13:38

Mr H skrev:Det behövs inte så mycket för att det ska se lite roligare ut. Jag gillar små diskreta förändringar! Lite roligare om man ser att något är ändrat men inte kan avgöra vad så där direkt. :)
Nej vist är det så :)

Jo sådana bilar kan man stå och grubbla över länge något är inte riktigt rätt men vad hm.

Tror det får bli en uppsättning sänk fjädrar till sommarn men har svårt att bestämma mig för hur mycket dock men lite lägre hade inte skadat. Sedan har jag blivit sugen på klarglas backlysen men sen fronten är frågan finns ju några modeller att välja på där tar man facelift strålkastarna så har jag lite svårt med kombinationen pre facelift stöt och facelift strålkastare (kanske bara är jag) men men vi får se vad ekonomi och tid säger.

Gillar ju att ha något som sticker ut lite från mängden :)
Kör volvo v70 jubileum.

Användarvisningsbild
Mr H
VIP
VIP
Kontakt:

Inlägg av Mr H » sön dec 18, 2016 11:43

Sänkning kan vara lite lurigt att få bra. I alla fall fick jag trixa som f-n med bakfjädrar till min blå V70. Om du scrollar ner till slutet av den här sidan, till "Modd 18" så kan du läsa lite om de problem jag mötte när jag sänkte min bil. Därmed inte sagt att du får samma problem, men det kan ju vara bra att vara mentalt förberedd. ;)

Djo

Inlägg av Djo » sön dec 18, 2016 12:23

Mr H skrev:Sänkning kan vara lite lurigt att få bra. I alla fall fick jag trixa som f-n med bakfjädrar till min blå V70. Om du scrollar ner till slutet av den här sidan, till "Modd 18" så kan du läsa lite om de problem jag mötte när jag sänkte min bil. Därmed inte sagt att du får samma problem, men det kan ju vara bra att vara mentalt förberedd. ;)
Jo det där har jag läst om att dom kan sänka lite hur som tyvärr. problemet är att jag dessutom har 19 tumare och ja en hyfsat exakt sänkningssats fungerar ju men sänker det för mycket på enara fram eller bak kan vålla bekymmer så fälgarna breddar utåt en bra bitt vilket ju är snyggt men kräver lite mer precision. dessutom vill jag ju att det ser bra ut (Det är ju därför man sänker)

Är väl därför jag inte sänkt men ju mer jag kollar på bilen och bilder så skulle jag vilja ha ner den en liten bit 55-40 är det som lockar mig faktiskt :)
Kör volvo v70 jubileum.

Djo

Inlägg av Djo » ons dec 21, 2016 10:50

Ladda upp bilder till detta forumet vart ju rätt krångligt nu när garaget har större bilder och jag inte kan länka dom hit. och nå smidigt sätt att ladda upp bilder på finns ju inte och denna gången vred bilden sig ja vi får se hur man gör.

Men iallafall istället för färdigdraget kablage så var allting färdigt (utom hålet) så ja det lär göras i framtiden :)

Bild
Kör volvo v70 jubileum.

Djo

Inlägg av Djo » tis apr 04, 2017 13:16

Hejsan jag måste tyvärr be er att kolla min projekt tråd på garaget i fortsättningen då jag ej lyckas få in bilder på detta forum, då bild storleks gränsen är för liten för garaget.org bilder.

https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=319031
Kör volvo v70 jubileum.

Skriv svar