Tips och råd ang toning av bakljus

Här postar du dina uppgraderingar, styling eller modifikationer på din P2 eller Y28X.
Skriv svar
Robbeee

Tips och råd ang toning av bakljus

Inlägg av Robbeee » fre sep 30, 2016 21:59

Hej alla glada och mindre glada :)

Har inhandlat mig en svart s60 och ville göra den så mörk det går ;) Har läst lite om bakljus toningar och så och hört en massa olika resonemang bakom det. Får man ha det eller inte? Ska man ha otur om besiktningsman eller Polis får för sig att göra livet jävligt för mig?

Satt och kollade på denna

https://plastidip.se/produkt/bakljuskit/

Kom med era erfarenheter och kunskaper då mina är näst intill noll när det kommer till just detta :)

Användarvisningsbild
Loci
VIP
VIP

Re: Tips och råd ang toning av bakljus

Inlägg av Loci » lör okt 01, 2016 8:19

Nej det är inte lagligt .
Lamphus-glasen är E-märkta och dessa får man inte alls ändra på.
Du har säkert sett att en del klarar sig både genom en besiktning och poliskontroll,men det gör det inte lagligt.
De besiktings- och polispersonal som godkänt för de som klarat sig ,har i lagen mening egentligen begått tjänstefel.
S60 T5 -02

Robbeee

Re: Tips och råd ang toning av bakljus

Inlägg av Robbeee » sön okt 02, 2016 13:39

Aah okej, tack för det tydliga svaret, enda jag ville ha :) Har väldigt många där jag bor som kör med toning på baklysena, dom säger att om besiktningen eller polisen säger något så är det lätt att bara ta bort det, och OM dom säger något är det ofta bara att dom vill att man tar bort det så fort som möjligt typ.

Skriv svar