Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte... Än... Vet inte ens om det blir en Volvo den här gången. Men jag lovar att lägga upp en bild eller tråd så fort jag köpt nåt.masi skrev:Men vad blir det nu då?
Lite nyfiken blir man allt...
/Mats

//Brådhis
Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte... Än... Vet inte ens om det blir en Volvo den här gången. Men jag lovar att lägga upp en bild eller tråd så fort jag köpt nåt.masi skrev:Men vad blir det nu då?
Lite nyfiken blir man allt...
/Mats
Om du har DSTC finns det ett val i färddatorn som heter DSTC PÅ. Då är det bara att sätta i en knapp i raden så kan du styra på/av därifrån. Saknar du både val i färddatorn och knapp så har nog bilen i te DSTC.zxcvbn skrev:Ursäkta för Bump.
Kollat igenom hela din tråd nu , och ser att du skrev "Monterat en DSTC knapp så man slipper slå av anti-spinn i färddatorn" Hur slår man av den via där? Kan du förklara? Har en -07 Jag med men aldrig förstått hur Jag slår av den, hade en -06 innan med DSTC knapp. Men sitter ingen i -07an,
Ser riktigt fin ut!
Menar du på själva "vänstra" spaken eller den färddatorn i stereon?*Brådhis* skrev:Om du har DSTC finns det ett val i färddatorn som heter DSTC PÅ. Då är det bara att sätta i en knapp i raden så kan du styra på/av därifrån. Saknar du både val i färddatorn och knapp så har nog bilen i te DSTC.zxcvbn skrev:Ursäkta för Bump.
Kollat igenom hela din tråd nu , och ser att du skrev "Monterat en DSTC knapp så man slipper slå av anti-spinn i färddatorn" Hur slår man av den via där? Kan du förklara? Har en -07 Jag med men aldrig förstått hur Jag slår av den, hade en -06 innan med DSTC knapp. Men sitter ingen i -07an,
Ser riktigt fin ut!
//Brådhis
Färddatorn i stereon vet jag inte riktigt vad du menar med? Men det jag menar är iaf i färddatorn i displayen i instrumenthuset, den som man ändrar i med vredet på vänstra spaken.zxcvbn skrev:
Menar du på själva "vänstra" spaken eller den färddatorn i stereon?
Tack för svaret förresten, kände att det kanske var bättre att Bumpa tråden. än att starta en ny tråd.![]()
Är en V70 2,4D -07 med Kinetic paketet och Automatlåda.
*Brådhis* skrev:Färddatorn i stereon vet jag inte riktigt vad du menar med? Men det jag menar är iaf i färddatorn i displayen i instrumenthuset, den som man ändrar i med vredet på vänstra spaken.zxcvbn skrev:
Menar du på själva "vänstra" spaken eller den färddatorn i stereon?
Tack för svaret förresten, kände att det kanske var bättre att Bumpa tråden. än att starta en ny tråd.![]()
Är en V70 2,4D -07 med Kinetic paketet och Automatlåda.
//Brådhis
Och tilläggas bör då att man på alla med avstängning på spaken kan sätta i en knapp (också) och få möjligheten att stänga av/på DSTC även därifrån (och så får man förstås en knapp till)...johamn skrev:Dstc kom standard 05. Alla bilar efter detta har, och alla som saknar knapp (07-) får göra detta med spaken istället..
Självklart. Alltid sträva efter full sju-i-rad!*Brådhis* skrev:Och tilläggas bör då att man på alla med avstängning på spaken kan sätta i en knapp (också) och få möjligheten att stänga av/på DSTC även därifrån (och så får man förstås en knapp till)...johamn skrev:Dstc kom standard 05. Alla bilar efter detta har, och alla som saknar knapp (07-) får göra detta med spaken istället..
//Brådhis
Där ser man, jag såg den faktiskt på parkeringen mellan Polismuseet och Sjöhistoriska en gång i somras. Du(?) hade av en händelse parkerat 20-25 meter ifrån mig.jooiiee skrev:Det var som fan! Står och pular lite med bilen och brorsan slänger ur sig att han hittade bilen när han googlade på ocean storm, och se där, det finns ju en hel tråd om vad som gjorts med min bil innan bärgarn tog över den. Dessvärre inte mycket roligt att säga mer är långa historier om lagningar och dyra räkningar hos bilia, men sånt är väl livet när man inte kan pula bil själv.
Men brådhis, det är fan en jävligt fräsig bil du knåpat ihop, även om jag inte får usb-porten att fungera som den ska.