Skånes V70 projekt.

Här postar du dina uppgraderingar, styling eller modifikationer på din P2 eller Y28X.
Skriv svar
Magnus Boman

Inlägg av Magnus Boman » lör jun 05, 2010 7:37

Helt ok, men ha en uppsikt på cambern bak, kan sätta sig
allt eftersom.
För mer än det du har är inte bra, jag hamnade på
på -0,48 på min bil.

Skåne skrev:
Magnus Boman skrev:Hoppas att allt löser sig med fjädrarna.
Tack Magnus, man får se det från den ljusa sidan, man får ju rutin på att demontera och montera fjäderben he he :wink: , och cambervinklarna bak var inom ramarna förresten, runt -1,05 :lol:

// Skåne
Bild

danielsson_89_

Inlägg av danielsson_89_ » lör jun 05, 2010 7:40

Blev riktigt bra med nya vingen och sänkningen! Skulle vilja få ner min också sådär mycket, men jag har redan problem att stänksydden tar i.

/ Marcus

Användarvisningsbild
Skåne
VIP
VIP

Inlägg av Skåne » lör jun 05, 2010 22:05

Magnus Boman skrev:Helt ok, men ha en uppsikt på cambern bak, kan sätta sig
allt eftersom.
För mer än det du har är inte bra, jag hamnade på
på -0,48 på min bil.

Skåne skrev: Tack Magnus, man får se det från den ljusa sidan, man får ju rutin på att demontera och montera fjäderben he he :wink: , och cambervinklarna bak var inom ramarna förresten, runt -1,05 :lol:

Det ska jag absolut göra, börjar den att slita snett bak så vet du vem som kommer på besök hos dig he he :wink:

// Skåne
// Skåne

Användarvisningsbild
Skåne
VIP
VIP

Inlägg av Skåne » lör jun 05, 2010 22:06

danielsson_89_ skrev:Blev riktigt bra med nya vingen och sänkningen! Skulle vilja få ner min också sådär mycket, men jag har redan problem att stänksydden tar i.

/ Marcus
Man tackar, jag har dock inte haft problem med att stänkskydden tagit i någonstans än iallafall :wink:

// Skåne

v70n-02

Inlägg av v70n-02 » tis jun 08, 2010 9:09

Skåne skrev:
v70n-02 skrev:fälgarna passade grymmt snyggt på din v70 !
(gillade inte förra krom blingisarna )
Tack tack, ja jag kan väl erkänna att jag inte var så förtjust i dem själv därav att de åkte :wink:

// Skåne
kan du speca lite bättre varför du "inte tyckte om dem " ?

står själv i valet o kvalet om jag ska fuska mig till kromhandtag,,, ( har själv svart bil , fast lite äldre än din )

var det dålig kvalitet , kásst klister , bleknande lyster , ej kromlikt eller vad ??

http://www.blocket.se/stockholm/KROMHAN ... ?ca=15&w=3

http://www.blocket.se/goteborg/Volvokro ... ?ca=15&w=1

ser ju rätt shysst ut på bilderna :roll: , undrar om han bor både i Stockholm och Göteborg?

# ändrad * såga tt jag blandade ihop dina kromade fälgar du hadde med kromade handtagen :oops:

viewtopic.php?t=16005&postdays=0&postor ... &start=255

Användarvisningsbild
Skåne
VIP
VIP

Inlägg av Skåne » tis jun 08, 2010 12:16

v70n-02 skrev:
Skåne skrev: Tack tack, ja jag kan väl erkänna att jag inte var så förtjust i dem själv därav att de åkte :wink:

// Skåne
kan du speca lite bättre varför du "inte tyckte om dem " ?

står själv i valet o kvalet om jag ska fuska mig till kromhandtag,,, ( har själv svart bil , fast lite äldre än din )

var det dålig kvalitet , kásst klister , bleknande lyster , ej kromlikt eller vad ??

http://www.blocket.se/stockholm/KROMHAN ... ?ca=15&w=3

http://www.blocket.se/goteborg/Volvokro ... ?ca=15&w=1

ser ju rätt shysst ut på bilderna :roll: , undrar om han bor både i Stockholm och Göteborg?

# ändrad * såga tt jag blandade ihop dina kromade fälgar du hadde med kromade handtagen :oops:

viewtopic.php?t=16005&postdays=0&postor ... &start=255
Snubben jag köpte av bor i Stockholm, jag beställde o hade de 2 dagar senare, jag e nöjd med kvaliteten änsålänge dock så har jag fått lite småbubblor i de, troligtvis så slarvade jag lite när jag satte dit de men de e absolut värda pengarna och framför allt så gick det snabbt att få dit dem.

// Skåne

Användarvisningsbild
Skåne
VIP
VIP

Inlägg av Skåne » tis jun 08, 2010 23:51

Med risk för att vara tjatig så var man på sänkningen igen, denna gång bak. Hade ett dilemma, tyckte att bilen var på gränsen till för låg bak och såg baktung ut, när jag sen hade hunden i vilket jag har dagligen så såg det inte klokt ut. Samtidigt så ville jag ha lika mycket "luft" mellan skärmkant och däck fram o bak men insåg att detta blir omöjligt så nu blev det till att montera tillbaks nivomatdämparna med byglar. Det sänkte bilen ca 4cm gentemot original och ja den blev högre bak än fram men på något sätt så gillar jag det här stuket bättre och samtidigt kan lasta bilen tungt så med andra ord får jag leva med att den e högre bak :roll:

Här e resultatet.

Bild

Och så här såg det ut innan med hunden lastad :oops:

Bild

// Skåne

Användarvisningsbild
Westholm_A
VIP
VIP

Inlägg av Westholm_A » ons jun 09, 2010 0:33

Klart du skall använda nivomaterna när du nu har så fina doningar. :wink: Att sätta dit nivomater var den allra första modden jag gjorde sedan jag köpt min.

Allvarligt talat tycker jag det ser helt OK ut nu. Ser ingen obalans mellan fram och bak.

Bilden på hur det såg ut dessförinnan fick mig däremot att dra på smilbanden. Bilen drog förstås blickarna till sig i det skicket men knappast på det sätt du önskade. :wink:
Nuvarande Volvo: V70 T5 -02 Geartronic; V70 D4 -15 Geartronic
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut

Användarvisningsbild
Henrik Wingmyr
Kontakt:

Inlägg av Henrik Wingmyr » ons jun 09, 2010 1:31

Som din ser ut nu ser min V70G ut ;)

Mycket snygg sänkning :)

Användarvisningsbild
Skåne
VIP
VIP

Inlägg av Skåne » ons jun 09, 2010 5:31

Westholm_A skrev:Klart du skall använda nivomaterna när du nu har så fina doningar. :wink: Att sätta dit nivomater var den allra första modden jag gjorde sedan jag köpt min.

Allvarligt talat tycker jag det ser helt OK ut nu. Ser ingen obalans mellan fram och bak.

Bilden på hur det såg ut dessförinnan fick mig däremot att dra på smilbanden. Bilen drog förstås blickarna till sig i det skicket men knappast på det sätt du önskade. :wink:
Jo när jag ser bilden innan så blir jag nästan gråtfärdig he he men nu känns det absolut bättre :lol:

// Skåne

Användarvisningsbild
Skåne
VIP
VIP

Inlägg av Skåne » ons jun 09, 2010 5:32

Henrik Wingmyr skrev:Som din ser ut nu ser min V70G ut ;)

Mycket snygg sänkning :)
Tack Henrik, nu känns den som en V70 igen he he :wink:

// Skåne

Användarvisningsbild
biorrith
VIP
VIP

Inlägg av biorrith » ons jun 09, 2010 10:57

Jag tycker det ser perfa ut!
Föredess såg de ut som du och hunden hade varit i Tyskland en sväng :)

Användarvisningsbild
Skåne
VIP
VIP

Inlägg av Skåne » ons jun 09, 2010 19:20

biorrith skrev:Jag tycker det ser perfa ut!
Föredess såg de ut som du och hunden hade varit i Tyskland en sväng :)
Tack, ja nu kan man nog åka till Tyskland o lasta utan problem :wink:

9070
VIP
VIP

Inlägg av 9070 » ons jun 09, 2010 21:33

Vart ju bra det där. Nu är det bra stuk på bilen. Får väl syna den imorgon på träffen. Du vet vad du har för uppgift va?!?!?! Och inga bortförklaringar!!

9070

Användarvisningsbild
Skåne
VIP
VIP

Inlägg av Skåne » tor jun 10, 2010 19:03

9070 skrev:Vart ju bra det där. Nu är det bra stuk på bilen. Får väl syna den imorgon på träffen. Du vet vad du har för uppgift va?!?!?! Och inga bortförklaringar!!

9070
Tack tack, du får syna på lördag istället :wink:

// Skåne

Jordan

Inlägg av Jordan » tor jun 10, 2010 21:01

Ja blev lite baktung, finns en R här hemma som ser likande ut och ser helt cp ut när man möter han och är själv väldigt imot baktungt stuk, ska själv sänka min lite mer fram för nu är den helt ivåg o ska ställa på¨Coiloverans hårdhet lite mer =) Ser ut att bli lagom med den lilla höjningen du gjorde, blev sjukt snygg :)

Användarvisningsbild
Skåne
VIP
VIP

Inlägg av Skåne » tor jun 10, 2010 21:19

Jordan skrev:Ja blev lite baktung, finns en R här hemma som ser likande ut och ser helt cp ut när man möter han och är själv väldigt imot baktungt stuk, ska själv sänka min lite mer fram för nu är den helt ivåg o ska ställa på¨Coiloverans hårdhet lite mer =) Ser ut att bli lagom med den lilla höjningen du gjorde, blev sjukt snygg :)
Man tackar, ja det känns definitivt mer rätt nu, med tanke på hur "skumma" V70 är att sänka så borde just coilovers vara idealet på våra bilar, då kan man ju laborera lite själv så om det blir en annan V70N i framtiden så kommer jag definitivt att skaffa coilovers till den :wink:

// Skåne

*Mr.G*

Inlägg av *Mr.G* » ons jun 16, 2010 12:13

de ser mycket bra ut Skåne... tummen upp till dig!!!

Gutt att du inte gav upp för det blev GRYMT BRA!!! :)

va händer härnäst??? något på G ;)

*Mr.G*

Inlägg av *Mr.G* » ons jun 16, 2010 12:13

:)

Användarvisningsbild
Skåne
VIP
VIP

Inlägg av Skåne » ons jun 16, 2010 12:48

*Mr.G* skrev:de ser mycket bra ut Skåne... tummen upp till dig!!!

Gutt att du inte gav upp för det blev GRYMT BRA!!! :)

va händer härnäst??? något på G ;)
Tusen tack, ja man ska inte ge sig förrän man blir nöjd :lol: , nu blir det lite smådetaljer, nylackad huv nästa vecka sen funderar jag på att lacka ner också annars blir det lite projekt i motorutrymmet, börjar bli nöjd med utsidan :wink:

// Skåne

Skriv svar