Ni som har xc60

Nyheter, info, diskussion och andra fakta om S80 (07-), V70 (08-), XC70 (08-), S60 (10-), V60 samt XC60 (09-)
Skriv svar
Offroad

Ni som har xc60

Inlägg av Offroad » tor jan 07, 2016 15:07

Hej!
Jag är i stort sett en hårsmån ifrån att köpa mej en -12 xc60 D5 summum aut.
Men vill bara höra från er som valt denna, varför det blev just den och inte en xc70, x1, alltrack eller tex en audi q för samma peng?
Är ni nöjda? Vad är ni mindre nöjda med?
Jag har fastnat för denna för den är något högre/suv men ändå uppfyller mina krav på bagageutrymme, bra med hästkrafter.
Uppfyller mina krav på utrustning (inkl elektronik).

Fyll på med era erfarenheter, goda som dåliga!

Tack så länge!

Användarvisningsbild
MartinS

Re: Ni som har xc60

Inlägg av MartinS » fre jan 08, 2016 13:19

Jag har ägt min XC60 T6 AWD i snart fem år. En fantastisk bil på alla sätt.

Det egentliga valet för oss stod mellan XC70 och XC60. 60:an är en modernare bil och kändes rymligare i kupén, den lite sluttande instrumentbrädan ovanför handskfacket hjälper nog till med detta. Då, redan när vi köpte den kändes det som att XC70'n var ett lite tråkigare val, kanske för att vi hade en V70 innan vad vet jag.

Chassiet på XC60 är såååå mycket roligare än XC70, om man nu inte lyckas hitta en XC70 med Four-C-

Jag kikade på Q5, men gillar inte alls den tyska strama inredningen. Volvos inredningar rockar tycker jag.

Tips från mig är att skippa panoramatak, jag är inte ensam om att ha haft problem med läckage från dom.
Kör XC60 T6 AWD Polestar och V40CC D2 vea

Ju oftare jag tankar desto roligare har jag haft det!

Offroad

Inlägg av Offroad » fre jan 08, 2016 15:35

Tack för att du delade med dej av din erfarenhet! Jag tänker precis lika. Har en v70 redan. Är ioförsig den mest pålitliga bil jag ägt. Men tråkig så den får frugan ha ;) Tyskt är som du nämner för stela/tråkiga. Jag kommer gå från subaru outback som har tagit mej dit många andra har kört fast. Men jag har tröttnat på alla återkommande fel på den. Nog sagt om den. Jag ska hålla mej ifrån taklucka.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Användarvisningsbild
squadron

Inlägg av squadron » sön jan 10, 2016 8:05

Har en xc60 D3 -12 inte awd.

Har alltid kört volvo, och har bre erfarenheter av det.

Kollade på Q5, GLK, och XC60

GLKn är riktigt skön, men hittade ingen vettig just då, plus att Merca är dyrare att äga.
Q5an kostar på rätt mycket om man skall komma upp till samma utrustningsnivå som man får i xc60. Jag tycker jag sitter bättre och skönade i Q5, och jag tillskillnad från ovanstående gillar Q5ans inredning.
Alla säkerhetssystem som xc60in har var också ett argument för oss med barn i storstad.

Lyckades dock köpa en xc60 utan awd, men efter att ha kört vår bil i snö ett par dagar så har jag inte alls saknat awn än, bor som sagt i förort till gbg. Jag vill ju tro att jag fick en hel del annan lull lull för pengara som awdn hade kostat.

Efter att ha ägt min i 6 månader känner jag att jag saknar en sak och det är Adaptiv-Farthållare.

Mvh

Skriv svar