Råd om köp av en V60

Nyheter, info, diskussion och andra fakta om S80 (07-), V70 (08-), XC70 (08-), S60 (10-), V60 samt XC60 (09-)
Skriv svar
sebbeh83

Råd om köp av en V60

Inlägg av sebbeh83 » sön sep 28, 2014 22:20

Hejsan alla glada Volvo ägare

Jag går i seriösa tankar att bli en V60 ägare, vill nu ha eran expertis på vad man ska ha extra koll på när man nu kollar på bilarna, funderar göra köpet via en Volvo handlare än en privat person. Sedan en fråga till nuvarande V60 ägare? Är det bra med utrymme i backluckan så man får in en barnvagn på 4-hjul?
Om man nu köper en V60 med 5" skärm och vill byta ut den till en 7" skärm, är det några problem?
Sedan vill jag gärna ha både positiva samt negativa omdömen om just V60 från er om ni har några.

Jag är ute efter en bra kombi bil nu när man blivit familje far, vt att V70 är en bra familje kombi. Men ute efter lite nytänk samt en miljövänlig bil. Fastnat lite för V60 med nya D4 motorn som är miljöklassad. Men vill ha så mycket info som möjligt om bilen samt era erfarenheter av just den bilen.

8.Mile

Re: Råd om köp av en V60

Inlägg av 8.Mile » tis sep 30, 2014 15:48

sebbeh83 skrev:Hejsan alla glada Volvo ägare

Jag går i seriösa tankar att bli en V60 ägare, vill nu ha eran expertis på vad man ska ha extra koll på när man nu kollar på bilarna, funderar göra köpet via en Volvo handlare än en privat person. Sedan en fråga till nuvarande V60 ägare? Är det bra med utrymme i backluckan så man får in en barnvagn på 4-hjul?

En rekommendation från min tid som bilförsäljare är att du tar med din barnvagn och åker till närmsta Volvohandlare och provar, det rådet vi gav till folk som undrade om deras, golfbag, gevär, skidor m.m skulle få plats. En barnvagn beroende på fabrikat kan ta olika stor plats, då ser du även hur mycket plats som blir överför övrig packning (matkassar, resväskor eller vad ni nu tänkt ta med er). Om du skulle välja att köpa en V 60 privat, hör först efter med Volvia gällande garantier m.m. Jag kunde inte förlänga min motorgaranti då jag inte köpte min från någon Volvohandlare, Hedin Bil gillades inte.
[/color]

Om man nu köper en V60 med 5" skärm och vill byta ut den till en 7" skärm, är det några problem?

Rekommenderar att du letar efter en med 7" skärm redan från start för att slippa besväret.
http://accessories.volvocars.com/Access ... 2/V60_2014

Sedan vill jag gärna ha både positiva samt negativa omdömen om just V60 från er om ni har några.

Har haft V 70 II, S80 N och anser att V 60 är en helt annan produkt, Den känns modern i sin karaktär, väghållningen är riktigt bra inga Ålandsfärga tendenser i kurvorna, på det hela taget så trivs jag riktigt bra med min D5:a automat -11.
Det jag kan haka upp mig på är att D stolpen är en aningens bred, som tur är så är minutrustad med backsensorer.

Jag är ute efter en bra kombi bil nu när man blivit familje far, vt att V70 är en bra familje kombi. Men ute efter lite nytänk samt en miljövänlig bil. Fastnat lite för V60 med nya D4 motorn som är miljöklassad. Men vill ha så mycket info som möjligt om bilen samt era erfarenheter av just den bilen.
Nu mera Mercedes C 400 4matic -18
Optimerad till 407 Hk, 605 Nm

945 classic

Re: Råd om köp av en V60

Inlägg av 945 classic » tis sep 30, 2014 21:51

Min far hämtade ut en V60 med nya D4an och åttastegade automatlådan i slutet på Maj i år och han är supernöjd då han kör mycket i Stockholmstrafiken men trots detta har en miljögodkänd bil som trots att den rör på sig riktigt bra har en blandad förbrukning på 0,53/milen

Med vänlig hälsning Johan

Skriv svar