SVXC - Forumet för dig med en nyare Volvo - volvoforum

Forum för nyare Volvo C30, S40, V50, S60, V60, C70, S70, V70, XC60, XC70, S80, XC90
Aktuellt datum och tid: tor dec 14, 2017 1:46

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: tis maj 23, 2017 20:14 

Häromdagen när jag tvättade bilen i mitt garage så fick jag mittengallret i R-fronten i handen, det hade lossnat.

Hade det inte hänt då, utan under färd så hade jag väl trott att någon stulit det när jag väl hade upptäckt det.

Nåväl när jag skall trycka tillbaka det så är det lögn i h-e att få det på plats :shock:

Visade även det hela för Volvooraklet Peter W på en Torsdagsträff, han spekulerade i att fronten fått en törn och att passformen inte längre
var helt korrekt. Jag har inte kört på något, men visst man kanske har skrapat i en snöhög någon gång. Ingen uppenbar skada syns, kanske
en viss skillnad i underkant på något ställe. Fronten har ju suttit på bilen ca 15 år vid det här laget.

Jag har sedan fronten monterades tyckt att gallret inte har suttit helt stabilt i underkant (det är tre kilar i under- resp överkant som skall kilas fast i slitsar i fronten).
Några har nämnt att det även skall vara något eller några clips som skall hålla gallret på plats?

Hur är det, någon här som har något tips när det gäller detta? Senast låg jag på garagegolvet någon timme och trixade med att på olika sätt försöka på gallret på plats igen.

Edis har lite bilder här:
http://www.backspegeln.com/tips_v70_rfront.asp

:?: :?: :?:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme