Akut hjälp behövs med bromsproblem!

Nyheter, information och diskussion om S60, XC70(01-08), V70(01-08), S80(99-06) och XC90
Skriv svar
tobbz

Akut hjälp behövs med bromsproblem!

Inlägg av tobbz » ons aug 27, 2014 17:44

Hej på er!

Har en xc70 -04 där skivorna har gått ca 9500 mil nu, för ca 3 månader sen så kärvade vänster bak ok och även höger så skivorna vart rejält varma.
Har även 5mm spacer bak pga av andra fälgar.
Nu till problemet, kör jag 110-140 km/h och bromsar så vibrerar det i hela bilen och i ratten, inget i pedalen.
Provar jag när bilen är kall går det bra en inbromsning, efter det i dom högre hastigheterna så vibrerar det bra.
I lägre hastigheter så känns det lite som om den tar ojämnt, som om man har fått lite olja på en viss del av skivan.
Belägg och ok är bytta bak, och skivorna "ser" bra ut, inga sprickor vad jag kan se.

Ska åka långt på fredag och behöver all hjälp jag kan få, Är det bara att byta skivor bak tror ni eller är det fram ?
VO L V O XC70 2,5T || Har DICE med VIDA. Hjälper gärna till.

Användarvisningsbild
Mats Forsell

Re: Akut hjälp behövs med bromsproblem!

Inlägg av Mats Forsell » tor aug 28, 2014 0:40

Jag hade skeva skivor bak och då vibrerade hela bilen när jag bromsade. Jag vet att det var skivorna bak eftersom två olika verkstäder vid två olika tillfällen upplyste mig om detta. Det kändes inget i pedalen eller i ratten.

Skriv svar